woensdag 23 mei 2007

Back in business


Bragalund’s Bosblad – jaargang 2 – nummer 1…

Of ikzelf een kapitale fout heb gemaakt of dat de provider (of wie dan ook op de digitale snelweg) een crash heeft veroorzaakt, ik zal het niet meer kunnen achterhalen.
Feit blijft dat mijn weblog gisteren, toen ik probeerde mijn lay-out met een nieuw javascriptje op-te-leuken, ineens op ‘blank’ ging…! Ik kreeg het warm en koud en weer warm en nog eens koud, maar wat ik hierna ook probeerde – mijn geliefd Bosblad kreeg ik er niet mee terug!
En daar zat ik nou, met een klein schermpje dat bovenaan de titel “Title” toonde en mij vertelde dat er geen berichten waren die aan mijn zoekopdracht voldeden – grrrrr: ik had niet eens een zoekopdracht gegeven!!! Alles weg, artikeltjes, foto’s, tekeningetjes en javascripts!!!
Wonderlijk genoeg (geluk bij een ongeluk?) is mijn weblog-adres nog wel gewoon in-de-lucht – iets wat de regelmatige lezer dezes ook moet zijn opgevallen.

Na een ochtendje mokken en mopperen moest ik toegeven dat dit zo niet lang moest duren, dus eerst maar even op de website gezet dat het niet aan uw computer ligt (maar aan de mijne?). En vanochtend realiseerde ik me, dat ik (natuurlijk) toch weer verder wil met mijn blogje, want ik mag dan geen dagelijkse, maar toch wel een regelmatige schrijver zijn.
Er zat/zit dus niks anders op dan een herstart te gaan maken…
Helaas zijn alle (nieuws-)berichten verloren gegaan, maar ben ík even blij dat ik alle afbeeldingen en javascripts nog ‘achter de hand heb’ – kan het toch nog weer een beetje als vanouds eruit gaan zien. (Voor vandaag vind ik het zo wel weer genoeg met het gefröbel - morgen de rest van de aankleding.)

Zonderling feit doet zich echter nu voor, dat ik niet precies wist/weet waarmee en hoe te beginnen, dus dan vandaag maar eerst een toelichting op de crash zelf – schrijf ik dat meteen maar effe van me af.
Natuurlijk is er schrijfstof genoeg met 4 kleine, 2 wat grotere kittens, 1 moederpoes die ontwapenend gek is op haar kindjes en 1 volwassen kater die zich als een kitten blijft gedragen, maar ik kan u verzekeren dat deze tegenslag niet goed was/is voor mijn humeur en/of mijn inspiratie (gek hè?).
Maar dat komt natuurlijk ook wel weer goed, met het mooie weer buiten en dat levendige, grappige gespuis binnen – dus: morgen is er weer een dag…