zondag 23 september 2007

Rhoslyn


Voor wie op grond van eerdere Bosblad-episodes veronderstelde dat mijn kleine blonde droomprinsesje – die inmiddels al helemaal zo klein niet meer is – alleen maar trekjes van haar moeder heeft, zal het na lezing van dit relaas duidelijk zijn dat het eigenlijk effe anders ligt...
Niet alleen het kleurtje heeft Rhoslyn van haar vader, ze heeft zo een paar eigenaardigheden die me van Flynn al lang niet meer opvielen, maar nu bij haar acties weer opnieuw een grinnik of een glimlach oproepen.
Zo bleek al snel, dat ze net zo ongebreideld nieuwsgierig is als hij:


Flynn - december 2005 - 5 maanden oud
Rhoslyn - juli 2007 - 15 weken oud


En net zo vanzelfsprekend als Flynn drinkt zij uit mijn glas water…

Flynn - augustus 2007 - 2 jaar oud

Rhoslyn - juni 2007 - 10 weken oud

Nog leuker vind ik (en ik had er eerlijk gezegd ook stiekem een beetje op gehoopt!) dat mijn kleine meissie – misschien wat minder uitbundig dan haar vader – behept is met een gezellige kwispelstaart. Staat bij Flynn dat lichaamsdeel eigenlijk altijd in zwiepstand (behalve wanneer hij slaapt natuurlijk), Rhoslyn doet het wat selectiever, bijvoorbeeld als ik haar roep of tegen haar praat, maar zeker ook bij het knuffelen, als ze lekker aan het spelen is of het anderszins helemaal naar haar zin heeft – is veel functioneler natuurlijk, want bij haar is het tenminste duidelijk wanneer ze zich happy voelt (tenzij mijn grote roodblonde schelm het gewoon echt altijd naar zijn zin heeft…?).


Rhoslyn is een duplicaat van haar vader als het aankomt op enthousiasme en vrolijkheid, knuffelen en kroelen, dominant zijn en aandacht trekken– voorál als ik net effe aandacht voor één van de andere boslieverds heb natuurlijk –, maar haar maniertjes zijn net zo innemend en ontwapenend als van Flynn, zodat het me, zelfs als het een keertje echt nodig is, bijna niet lukt om overtuigend boos te klinken als ik haar op haar kop moet geven….

’t Valt niet mee hoor, zo’n flirterig, bevallig grietje in huis, dat me met haar onbevangen en hartveroverende enthousiasme overrompelt en zo gemakkelijk om haar elegante witte pootje windt…! Rhoslyn is niet leuk, nee, ze is een droom!