donderdag 3 juli 2008

Gezwicht...


Ik wist het zeker: de kittens van Eline zouden allemaal mogen/gaan verhuizen. En hoeveel vrienden en bekenden mij ook voorspelden en zelfs waarschuwden, dat ik toch heus voor die ene kleine zou zwichten ☺, ik hield bij hoog en bij laag vol dat dat niet zou gebeuren!

Nou – het heeft precies zeven weken geduurd! Ze kwam, ze zag en ze veroverde mijn hart – dat kleine driekleurige meissie in mijn jongste nestje…! Niet dat ze er erg veel moeite voor heeft moeten doen: haar schattige koppie en haar lieve kleurtjes waren al zes weken lang verleiding genoeg...! Maar al die tijd had ik haar charmes nog manmoedig weten te weerstaan.
Tot de afgelopen week, toen ze besloot om er voor de zekerheid nog een schepje bovenop te doen: steeds opnieuw zocht ze me op, ging juist onder mijn stoel liggen slapen, kwam als eerste naar me toerennen als ik thuiskwam, klauterde op mijn schoot als ik met het hele spul op de grond aan het spelen was en bleek geduldig tegen de deur aangeplakt te zitten wachten, als ik mij even privé had teruggetrokken. Kortom, zij koos mij uit om voor altijd bij te willen zijn. Menig Norenliefhebber en/of –fokker zal dit Boskattentrekje
(-trucje?) herkennen: je wordt gewoon gepaaid, ingepalmd en verschalkt waar je bij staat ☺☺☺!!!


Ik heb het opgegeven. Nadat ik mijzelf in de afgelopen dagen al minstens 20 keer had betrapt op de gedachte “waarom eigenlijk niet?”, en ik bovendien steeds maar leuke namen aan het
‘uitproberen’ was, kon ik niet anders dan vaststellen dat ik ‘voor gaas was gegaan’. Mijn hart had allang besloten wat mijn hoofd nog maar niet wilde erkennen: zij blijft ("natuurlijk ☺", zei mijn hart)!

Restte mij nog één vraagstuk: ze kan niet ‘Felinda’ blijven heten, want dat klinkt teveel als ‘Fee’ (en dat perikel is mij al eerder overkomen, zie Bragalund’s Bosblad d.d. 26 mei 2007 ☺).
Geen nood, ik heb nog een hele tas vol met mooie namen en dit kleine schatje lijkt voorbestemd om de naam ‘Irina’ met glans en lieflijkheid te dragen...

Begrijpt u nou, waarom ik voor dit ene koppie ben gezwicht…???