maandag 3 november 2008

STAPELEN !


Ze was nog maar heel jong, toen ze al duidelijk maakte dat ze een kind van haar moeder èn van haar vader was, mijn roze bosnimf Rhoslyn (lees Bosblad van 6 juni en 23 september 2007). Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en krijgt ze steeds maar meer trekjes in haar gedrag die me herinneren aan haar vader, de charmante, hartveroverende clown die ik nog steeds zo mis.

Mijn kleine blonde grietje – ze is stiekem een beetje mijn lievelingetje, maar dat mag u natuurlijk niet verder vertellen! ☺ - had al van kitten af aan haar vaders ontwapenende charme en openheid. ’t Is zo grappig om te zien dat, nu haar karakter zich verder ontwikkelt, ze ook steeds meer van zijn streken begint te vertonen. Nog heel even groeien en dan kan ze net zoals hij met één geweldige sprong het bovenste plankje van de plafondhoge krabpaal halen en als ze zo’n bui heeft loopt ze, net zoals hij, al piepend en geinend door het huis te dollen.


Maar er is nog meer… ☺! Ze kan het allemaal niet bewust hebben meegemaakt met haar vader, maar nu gaat Rhoslyn waarachtig, net zoals hij, oefenen in het STAPELEN !!! ☺☺☺ De eerste keer dat ik het zag dacht ik nog aan een stom toeval, maar nu het vaker gebeurt, geloof ik daar inmiddels geen snars meer van!
Degene die Rhoslyn’s stapelhobby het vaakst moet ondergaan is haar bloedeigen moeder.
Fee, die al haar kinderen even lief vindt (ik denk echt dat ze inmiddels gelooft dat al mijn meiden haar eigen kittens zijn ☺), doorstaat deze ongebruikelijke liefdesbetuigingen van haar dochter manmoedig en met eindeloos moederlijk geduld ☺! Rhoslyn krijgt een gemoedelijk wasbeurtje van haar en tegen de tijd dat Fee het echt te warm krijgt met deze levende roze deken kruipt ze er simpelweg onder vandaan.

Toen haar vader dit soort knuffeltechniek frequent toepaste, genoot ik er altijd al met volle teugen van, maar nu mijn eigenste kleine grietje het ook doet, heb ik zo mogelijk nog meer plezier. Wat een meissie is ze toch!

zelfs op show past Rhoslyn haar 'zelf verzonnen' nieuwe techniek toe....!