zaterdag 22 november 2008

Uitbreiding bosgespuis


Ik ben al hard en vrolijk bezig met het treffen van voorbereidingen voor de komst van onze ‘man in huis’, “Sylvicks Brun” (klinkt goed hè?)! Zo komen er weer wat nieuwe speeltjes uit de winkels, mag het kittenklimpaaltje toch nog maar niet worden opgeruimd en wordt de website alvast stukje bij beetje ‘Brun-klaar’ gemaakt.

Maar ook, en van minstens zo groot belang, voer ik uitgebreide gesprekken met mijn meiden over alle op handen zijnde veranderingen ☺! Ze moeten er tenslotte voorzichtig op worden voorbereid en over voorgelicht, niewaar?
Fee vindt het allemaal best en gezellig, gewoon nog een kindje erbij en één meer of minder maakt haar niet veel uit. Flori en Eline houden zich nog wat afzijdig en neutraal, gelukkig hebben zij altijd elkaar nog in goede en slechte tijden.


Kleine Irina – nou ja ‘kleine’? ze weegt met haar 6½ maandjes inmiddels bijna 4 kilo! - weet nog niet of ze het nou wel zo leuk moet vinden om strakjes, en zo snel al, niet meer de jongste en het meest verwend te zijn… (komt goed, ga ik persoonlijk op toezien, maar dat weet zij nog niet). En Rhoslyn? Tja, die heeft haar plaatsje als jongste-en-meest-verwend al moeten afstaan, vindt ze, en daar is ze het nog steeds niet helemaal mee eens ☺. Dat ze straks middelste-en-waarschijnlijk-nog-altijd-het-meest-verwend zal worden, gelooft ze nog niet erg; maar diep in mijn hart zal zij toch altijd mijn eerste eigenste lievelingetje zijn en blijven (oeps, laat de anderen dat maar niet horen, want ook zij zijn me meer dan lief!!!).

Maar ondertussen krijg ik stiekem steeds een beetje meer voorpret over de komst van dat kleine black tabby blotched mannetje, dat zo mooi en zo’n lekkere deugniet is! En heeeeel voorzichtig mag ik al een beetje gaan aftellen, want van die lange weken wachten word ik echt al een beetje (errug) ongeduldig…


En dan nog effe dit: ‘korte eenakter in de cattery’

Joke: “Hé Rhoslyn, als je gewoon doet, doe je al gek genoeg hoor!” (Rhoslyn’s jachtinstinct gewekt door een klein dwarrelend herfstblaadje op de vensterbank buiten…)

Rhoslyn: “Oké, kan ik wel…Zo beter?” (helaas, herfstblaadje alweer weggewaaid…)