donderdag 5 juni 2008

De Vooruitgang


Wat gaan ze hard, de kleine kindjes van Eline! De nieuwe ontwik-kelingen en verworvenheden stapelen zich op in een tempo, dat ik bijna niet kan bijhouden.


Tandjes zijn doorgekomen, zitten en rennen, plasjes in het katten-bakje, stoeien en worstelen (met af en toe een verontwaardigde kreet, omdat het echt pijn deed ☺), zelf pap lebberen uit het schaaltje, spinnen en genieten van een aai, het echte Noorse-Boskatklimmen (ja, overal op!), brokjes eten (maar nog niet allevier van harte), jezelf wassen en dan krijgt je broer of zus ook maar effe een lik, en het supervermaak van spelen en dartelen natuurlijk. Tjongejonge, het gaat maar door. En ondertussen zijn ze dan ook nog vertederend schattige humpies met een lekker dik kontje en een heerlijk snuitje. Wat een feessie!!!


’t Is niks, maar zulk klein gespuis gooit je hele dagritme in de war ☺. Want als het spulletje zo lekker aan het dollen en ravotten is, zit ik natuurlijk te kijken en te genieten in plaats van foto’s te maken of af te wassen of boodschappen te doen of … ga zo maar door! Dus af en toe moet ik effe rouzen om de opgelopen achterstanden weer in te halen, maar – domkop – met foto’s gaat dat natuurlijk niet!
Vanochtend heb ik dus mijzelf bestraffend toegesproken, want deze toptijden in mijn cattery zijn weer voorbij voordat ik het weet…We hebben vanaf nu daarom de camera weer in de aanslag en beloven beterschap…


Gelukkig maakt het de kleintjes allemaal niks uit - die dartelen en donderjagen en spelen en genieten alsof dat allemaal de gewoonste zaak van de wereld is. En zo moeten we het nog maar heel lang zien te houden ☺!