zondag 8 februari 2009

Grote plannen en groot ongeduld


Ik mag dan met groeiend ongeduld zitten te wachten tot twee van mijn bosvrouwtjes gaan aangeven, dat ‘het’ er nu wel eens van mag komen, tijdens al dit wachten heb ik bepaald niet niks zitten te doen. ’t Is hier altijd hollen of stilstaan onder onze bomen, zo heb je niks leuks of noemenswaards te melden, maar zo ook heb je elke paar dagen wel weer een andere actualiteit.
Vanaf het moment dat ik verliefd werd op het koppie van kleine Brun (toen nog gewoon op een foto ☺), ben ik steeds maar bezig met het aanpassen van de website. Eerst een pagina + stamboom maken voor die kleine donkere kater en nu mag ik de hele procedure nog eens doen met de komst van een schattig klein blauw bospeutertje (maakt niet uit, je wordt er vanzelf steeds handiger in ☺).
Ook heeft het kattenklokje dat altijd de marge van dit Bosblad sierde de laatste tijd zoveel kuren vertoond, dat ik het zat was (weg met dat ding! ☺). Gelukkig stuitte ik onlangs op dit nieuwe uurwerkje – wat mij betreft geheel in stijl met ons bos en ons blad…

Maar in de afgelopen week heb ik ook een prachtig plan voor mijn “Kittens voor later”-pagina kunnen rond’breien’: het vinden van een date voor mijn meisje Flori! Alinde’s Brutus is een magnifieke kater (hij is ook nog maar één puntje af van de titel ‘Europees Kampioen’!), die verschrikkelijk lief is, een geweldige – compleet Noorse! - stamboom heeft en bovendien fantastische kittens geeft.

Supreme Champion (EC) Alinde's Brutus

En omdat ik met mijn kleine hobbycattery niet alleen heel veel wil genieten, maar ook wil proberen om een kleine bijdrage te leveren aan het behouden van het prachtige type dat de Noorse Boskat van oorsprong was/is, is Brutus mijn ‘lot uit de loterij’!
Ik ben dan ook heel blij met het fiat van Torvhede’s cattery voor deze match! Dank je wel, Reina!!!

Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik nooit fatsoenlijk de prachtkaterkerels heb voorgesteld van Eline (vorig jaar) en Rhoslyn (hopelijk binnenkort ☺).
Dan heb ik toch echt nog wat goed te maken!
Gelukkig kan dat allemaal nog, want de kittens van Junior T (van Yjovi) en Eline zijn lief en mooi genoeg om hun partnerschap nog eens te hernieuwen.
En wat betreft die megaman voor Rhoslyn, Drakborgen’s Xanthoz Barbaren, - zijn introductie zal ik doen als mijn kleine blonde grietje uit logeren is…en dat dat maar heel gauw mag gaan gebeuren! ☺